ICT ـ مخابرات

فناوری اطلاعات و ارتباطات ـ مخابرات

ICT ـ مخابرات

فناوری اطلاعات و ارتباطات ـ مخابرات

دیواره آتش ؛ Firewall چیست؟

دیواره آتش ؛ Firewall چیست؟  

 

مقدمه ای بر فایروال

فایروال میتواند یک دستگاه سخت افزاری و یا یک برنامه نرم افزاری و یا ترکیبی از هردو باشد. یک 

  فایر وال خوب میتواند جلوی دسترسی هکرها بداخل کامپیوتر شما را بگیرد،  

در ضمن نمیگذارد هیچگونه اطلاعاتی بدون اجازه شما ازکامپیوترتان خارج شود.فایروال نمیتواند مستقیما جلوی حمله ویروسها را بگیرد اماگاهی جلوی ویروسها را برای ارسال ایمیل از یک کامپیوتر آلوده میگیرد.

فایروال وسیله ای است که کنترل دسترسی به یک شبکه را بنابرسیاست امنیتی شبکه تعریف می کند.علاوه بر آن از آنجایی که معمولا یک فایروال بر سرراه ورودی یک شبکه می نشیند لذا برای ترجمه آدرس شبکه نیز بکار گرفته می شود.

ادامه مطلب ...

Gps چیست؟

                                                                                                  

 

 

(سیستم موقعیت یاب جهانی (Global Positioning system 

که در فارسی سیستم موقعیت یاب جغرافیایی یا محل یاب هم گفته می شود). یک سیستم مسیریابی ماهواره ای است که از 24 ماهواره تشکیل شده است. این ماهواره ها به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده ساخته و در مدار زمین قرار داده شده اند. این سیستم در ابتدا برای مصارف نظامی و جهت یابی نظامیان طراحی و ایجاد شده بود ولی از سال 1980 جهت استفاده عمومی در اختیار همه قرار گرفت. در حال حاضر این سیستم از یک شبکه 24 ماهواره ای در مدار زمین تشکیل شده است؛ که توسط وزارت دفاع دولت آمریکا پشتیبانی می شود و در تمام شرایط، به صورت 24 ساعت در شبانه روز و در تمام دنیا قابل استفاده است و بابت خدمات آن نیز هیچ بهائی اخذ نمی شود. هر ماهواره برای 10 سال مأموریت ساخته می شود و پس از طی این زمان با ماهواره ایی دیگر جایگزین می گردد. البته راکت های کوچکی نیز، ماهواره ها را در مسیر صحیح، هدایت می کنند.

ادامه مطلب ...

فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست؟

فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست؟

ادامه مطلب ...